Sunday 9 December 2018

Refleksi Minggu 9

Image result for hello in many language gif           

Hi amazing my fellow friend,

Jadi pastinya awak telah belajar beberapa bahasa diatas. Hari ini saya nak ceritakan tentang teknologi dalam pembelajaran..
Minggu ini, kelas saya telah membincangkan pedagogy dan andragogy. Dalam pemebelajaran abad 21 kini, banyak penggunaan teknologi di masukkan untuk menjadikan pembelajaran sangat menarik.

Nak tahu apa yang kami guna dalam kelas,

1. Kahoot games
Image result for kahoot animated gif

2. VR image
Image result for VR gif

3. Augmented reality
Image result for augmented reality gif



Setiap satu teknologi tersebut sangat membantu terutama dalam menjalankan eksperimen yang kekurangan bahan asas disekolah. Contohnya, sekiranya sukar untuk mendapatkan haiwan seperti katak untuk eksperimen, pelajar boleh menggunakan AR ataupun VR untuk menjalankan eksperimen.

Salah satunya boleh anda lihat pada laman web ini
penggunaan teknologi

Zaman yang serba canggih kini, ilmu pengetahuan adalah di hujung jari pelajar terutamanya di bandar. Dengan menggabungkan teknologi dan pendidikan adalah suatu usaha yang baik untuk memastikan pembelajaran secara proaktif berlaku. Pelajar akan cepat faham dan mengalami sendiri pembelajaran tersebut. Maka ilmu yang di ambil akan lama tersimpan dan boleh diguna pakai.

Terdapat banyak applikasi mudah dalam talian yang boleh di ambil secara percuma untuk menggunakan teknologi ini. Teknologi dicipta untuk kmemudahkan manusia. Maka adalah sangat penting untuk para guru mempelajari teknologi untuk digunakan di dalam kelas nanti.

Bagaimana???? ADAKAH ANDA MAHU MENYAHUT CABARAN MENGGUNAKAN TEKNOLOGI UNTUK PENGAJARAN???
Kalau ya mengapa??kalau tidak mengapa????

mungkin hari ini tidak, namun percayalah bidang pendidikan negara kita akan seiringan dengan teknologi.

Sekian sahaja hari ini terima kasih.

Image result for thank you gif





No comments:

Post a Comment